Prechod na elektronické ohlasovanie odpadov cez štátny portál ISOH prináša nové výzvy aj pri splnomocňovaní osôb na podávanie ohlásení v mene firiem či organizácií. Tento článok vám ponúkne jednoduché a praktické návody ako postupovať, aby za vás ohlásenie mohla podať iná osoba s prístupom do ISOH, čím zabezpečíte splnenie povinností bez zbytočného stresu.

Z článku sa dozviete:


Zvládnite prechod na systém ISOH v roku 2025 efektívne a bez stresu.

Podávajte Ohlásenia o vzniku odpadu na jeden klik pomocou našej aplikácie EnviSys. Vyskúšajte ju na 90 dní zadarmo. Pridajte sa k stovkám firiem, miest a obcí, ktoré aplikáciu používajú.


Elektronické poverenie na podanie ohlásenia o odpade

Na podanie elektronického ohlásenia o odpade cez štátny ISOH potrebujete elektronický občiansky preukaz s čipom a aktivovaný prístup na portáli slovensko.sk. Ak ich nemáte, neviete ohlásenie podať priamo. Existuje však možnosť, že ohlásenie za vás podá iná osoba, ktorá má do ISOH prístup a ktorú na to splnomocníte klasickým papierovým plnomocenstvom.

Elektronické poverenie sa zriaďuje na ústrednom portáli verejnej správy (ÚPVS) – slovensko.sk, a to udelením oprávnenia fyzickej alebo právnickej osobe.

Elektronické poverenie na podanie ohlásenia o odpadoch v systéme ISOH je vhodné, ak:

Typy elektronického oprávnenia na ÚPVS:

Oba typy prístupov umožňujú oprávnenej osobe podať ohlásenie o odpade na portáli ISOH na základe elektronického poverenia. Ak nechcete, aby mala vami oprávnená osoba aj prístup do elektronickej schránky vašej firmy, obce či organizácie, udeľte jej len čiastočný prístup.

Návod na udelenie elektronického oprávnenia na portáli slovensko.sk:

  1. Prihláste sa na portál slovensko.sk – vpravo hore „Prihlásiť sa na portál“ prostredníctvom eID alebo mobilného kľúča cez aplikáciu Slovensko v mobile.
  2. Vyberte subjekt pre zastupovanie (vaše IČO) a stlačte „Prihlásiť“.
  3. Kliknite na „Schránka“ vpravo hore a dostanete sa do vašej elektronickej schránky.
  4. V ľavom menu dole kliknite na „Nastavenia“ a následne na „Oprávnenia osôb“.
  5. Zobrazí sa vám stránka Oprávnenia osôb, kde máte na výber oprávniť fyzickú alebo právnickú osobu. Kliknite na zelené tlačidlo „+ Pridať fyzickú osobu“, alebo „+ Pridať právnickú osobu“.
  6. Vypíšte rodné číslo, meno a priezvisko pri fyzickej, alebo IČO pri právnickej osobe, ktorú chcete oprávniť, typ oprávnenia pre prístup do elektronickej schránky – úplný alebo čiastočnýplatnosť od (napr. aktuálny dátum).
  7. Odošlite vyplnený formulár stlačením zeleného tlačidla „Odoslať“ – vľavo dole.

Do niekoľkých minút príde do vašej elektronickej schránky ako aj do schránky oprávnenej osoby potvrdenie o udelení oprávnenia. Od tejto chvíle má oprávnená osoba možnosť podať za vás elektronické ohlásenie o odpade cez portál ISOH.

Celý videonávod na splnomocňovanie nájdete na našom bezplatnom webinári.

Klasické splnomocnenie na podanie ohlásenia o odpade

Ak nechcete alebo neviete splnomocnenie udeliť elektronickou formou, je tu jednoduchšia možnosť, ktorá je technicky možná a legislatívne správna – môžete splnomocniť inú právnickú osobu, ktorá má do ISOH prístup,  na podanie ohlásenia za vás, a to na základe klasického, papierového splnomocnenia. Nižšie uvádzame vzory splnomocnení na stiahnutie.

Už od začiatku januára, kedy vznikla povinnosť podávania elektronických ohlásení, odporúčame túto možnosť používateľom našej aplikácie EnviSys. MŽP ju oficiálne potvrdilo 23. 1. na stránke ISOH.  Urobilo tak aktualizáciou dokumentu Informácie k podávaniu „Ohlásení o vzniku odpadu a nakladaní s ním“, ktorý obsahuje usmernenia a návody na prácu s ISOH.

Klasické papierové splnomocnenie na podanie ohlásenia o odpadoch v systéme ISOH je vhodné, ak:

Vzor splnomocnenia na podanie ohlásenie o odpade – na stiahnutie:

Podpis na splnomocnení nemusí byť overený, t. j. stačí obyčajný bez overenia.

Podanie ohlásenia za inú právnickú osobu bez elektronického poverenia

Na podanie ohlásenia za inú firmu, obec či organizáciu (ktorá vám dala splnomocnenie na tento úkon) bez elektronického poverenia potrebujete mať:

Ak si XML súbor ročného ohlásenia vytvoríte prostredníctvom aplikácie EnviSys, v časti 2/6 (Organizácia) a 3/6 (Prevádzkareň) budú automaticky uvedené údaje právnickej osoby, za ktorú sa ohlásenie podáva a nebudete ich už musieť dodatočne meniť.

ISOH - nechajte to na nás

Nemáte čas a chcete mať istotu, že ohlásenie o odpade bude vypracované správne a podané v zákonnom termíne?

Spracujeme vám evidenciu odpadu na evidenčných listoch odpadu - ELO a vypracujeme ročné ohlásenie o vzniku odpadu a nakladaní s ním pre ISOH. Zabezpečíme podanie ohlásenia v ISOH do 28. februára vo vašom mene za vás. Zároveň získate ročný prístup do aplikácie EnviSys zdarma.

Objednajte si službu ešte dnes!

Nechajte to na nás

Objednávam si vypracovanie ročného ohlásenia o vzniku odpadu a nakladaní s ním za rok 2024 vo formáte PDF a jeho podanie v elektronickej verzii vo formáte XML do ISOH.

Objednávateľ:

Prevádzky:

Vyplňte aj v prípade, ak je adresa prevádzky totožná s adresou sídla spoločnosti.

Názov vašej prevádzky

Adresa vašej prevádzky

Máte viac prevádzok? Kontaktujte nás!

Ďakujeme za vašu objednávku!

Potvrdenie objednávky sme vám zaslali emailom.

Niečo sa pokazilo

Pre každého kto chce ušetriť čas